Virginia Murawski
Psycholog, psycholog dziecięcy, psychotraumatolog
O mnie
Jestem psychologiem z ponad 2-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi. W codziennej pracy pomagam dzieciom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD, niepełnosprawnością intelektualną w każdym stopniu, zespołem Downa, niepełnosprawnością ruchową oraz niepełnosprawnością sprzężoną. Moja aktywność zawodowa polega na pracy z samooceną, trudnościami z jakimi mierzą się dzieci, rehabilitacją poznawczą, pracą z lękiem czy traumą.
Ukończyłam studia jednolite magisterskie na kierunku psychologia, o specjalności psychologia zdrowia i rehabilitacji na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Ponadto, ukończyłam studia podyplomowe: w zakresie Przygotowania pedagogicznego do wykonywania zawodu nauczyciela psychologa, na kierunku Psychotraumatologia (uzyskując tym samym tytuł psychotraumatologa) oraz Psychologicznego wsparcia rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami. Aktualnie realizuję kształcenie podyplomowe na kierunku Logopedia ogólna i kliniczna.
Realizuję się również jako nauczyciel akademicki w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy, przekazując zdobytą przeze mnie wiedzę z psychologii i komunikacji z drugim człowiekiem studentom.
Podczas studiów ukończyłam kilka kursów i szkoleń, ważnych w zakresie pracy z dziećmi. Wśród nich znajdują się m.in.:
– Kurs Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach,
– Kurs Zastosowanie AAC u dziecka z autyzmem,
– Kurs Terapia schematów.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w 10 Wojskowym Szpitalu Klinicznym z Polikliniką w Bydgoszczy w Klinice Rehabilitacji, przedszkolu terapeutycznym, integracyjnym oraz przedszkolach ogólnodostępnych, realizujących program kształcenia specjalnego oraz program wczesnego wspomagania rozwoju.
W swojej pracy kieruję się zawsze dobrem i komfortem drugiej osoby. Oznacza to, że założone cele realizujemy w oparciu o możliwości dziecka w danym momencie, wierząc, że poświęcony czas
i nawiązywanie wspólnej, bezpiecznej relacji przyniesie lepszy efekt niż kurczowe trzymanie się terminów. Wierzę, że to właśnie nawiązanie relacji terapeutycznej z drugą osobą jest kluczowe, aby pojawiły się również chęci do zmiany czy do poprawienia swojej sytuacji. Elementy pracy psychologa przemycam w zabawie z dziećmi, które często przychodzą do mnie się bawić, bez poczucia bycia
w procesie terapeutycznym.
Ta specjalistka pracuje z:
✔ dziećmi,
✔ młodzieżą,
✔ młodymi dorosłymi,
✔ pacjentami z ADHD,
✔ pacjentami z ASD.
Diagnozuje ADHD w ramach:
✔ DIVA-5,
✔ DIVA-YOUNG,
✔ Conners 3,