Pandemia i lockdown całkowicie odmieniły nasze życie. Przyzwyczailiśmy się zarówno do pracy z domu, jak i przebywaniu w nim po wypełnieniu służbowych obowiązków. Niestety, ograniczona przestrzeń i wprowadzone obostrzenia mogą zaburzyć nasz poziom efektywności. Jak wykorzystać ten czas jak najlepiej dla siebie, dbając zarówno o ciało jak i o ducha? Niezwykle istotne w tym wszystkim jest wzmacnianie swojej motywacji.

Motywacja to nic innego jak zdecydowanie do podjęcia pewnych działań umożliwiających dążenie do celu. Dzięki określonemu kierunkowi możemy stopniowo czynić kolejne kroki zbliżające nas do wyznaczonego założenia. Istnieje jednak wiele sfer, które przyczynią się do wzmocnienia naszej efektywności.

  1. Stworzenie planu dnia

Przestrzeganie pory wstawania, czasu posiłków oraz wyznaczeniu ram pracy i czasu wolnego sprawia, że jesteśmy lepiej zorganizowani i bardziej efektywni. Poczucie kontroli zaowocuje doskonałą organizacją i konsekwencją w działaniu.

  1. Estetyczne otoczenie

Zadbanie o porządek i odpowiednie zaaranżowanie przestrzeni do pracy w domu pozwoli łatwiej wywiązać się z codziennych obowiązków.  Stworzenie własnego stanowiska przy biurku korzystnie wpływa na motywację. Nie powinniśmy pracować na kanapie czy łóżku, gdyż miejsca przeznaczone do relaksacji mogą pogorszyć jakość naszej pracy.

  1. Zdrowe odżywanie

Zdrowa dieta to niezwykle istotna kwestia, ponieważ istnieje ścisły związek pomiędzy zdolnościami umysłowymi a spożywaniem odpowiedniej ilości witamin i minerałów. Odżywianie bogate w warzywa i owoce, pozbawione szkodliwych tłuszczów trans i cukrów korzystnie wpływa na nasze samopoczucie. Lekkie posiłki bogate w węglowodany złożone, witaminy i składniki mineralne pomogą przy wysiłku umysłowym i poprawią pamięć. Ponadto, dzięki zadbaniu o odpowiednie nawyki żywieniowe nie będziemy czuli się ociężali i ospali.

  1. Sport i aktywność fizyczna

    Odpowiednią dietę powinniśmy połączyć każdego dnia razem z aktywnością fizyczną. Już kilkanaście minut ćwiczeń dziennie zdecydowanie poprawi nasze samopoczucie. Zadbanie o dobrą kondycję własnego ciała przełoży się także na równowagę psychiczną. Regularne uprawianie sportu np. bieganie czy jazda na rowerze dostarczy pokaźną dawkę endorfin i zwiększy poczucie własnej wartości.

     

  2. Domowe zabiegi pielęgnacyjne

Praca z domowego zakątka może niekorzystnie wpłynąć na nasz wygląd zewnętrzny. Warto przestrzegać nie tylko podstawowych, codziennych czynności higienicznych, ale również zafundować sobie od czasu do czasu domowe spa. Przygotowanie domowej maseczki na twarz czy włosy nie zajmie dużo czasu, a potrzebne składniki możemy z powodzeniem znaleźć w naszej kuchni. Takie proste zabiegi doskonale wpłyną na samopoczucie i podwyższą samoocenę.

6. Nowe hobby

Znalezienie nowego zainteresowania znacząco poprawi naszą motywację. Mnogość kursów online i filmików instruktażowych sprawiają, że rozpoczęcie nowej aktywności w domowym zaciszu staje się obecnie niezwykle proste. Warto pomyśleć o tym czego zawsze chcieliśmy spróbować, gdyż oszczędzone godziny na dojazdach do pracy możemy w całości poświęcić na nową aktywność. Ważne, abyśmy systematycznie i konsekwentnie poświęcali czas nowemu zajęciu, co jest niewątpliwie gwarancją finalnego sukcesu.