Virginia Murawski
Psycholog, psycholog dziecięcy, psychotraumatolog

O mnie
Jestem psychologiem z ponad 3-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi oraz dorosłymi. W codziennej pracy pomagam dzieciom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD, niepełnosprawnością intelektualną w każdym stopniu, zespołem Downa, niepełnosprawnością ruchową oraz niepełnosprawnością sprzężoną. Moja aktywność zawodowa polega na pracy z samooceną, trudnościami, z jakimi mierzą się dzieci, rehabilitacją poznawczą, pracą z lękiem czy traumą.
W pracy z dorosłymi koncentruję się głównie na trudnościach w codziennym funkcjonowaniu, związanych z zaburzeniami procesów poznawczych (uwaga, koncentracja, pamięć, analiza i myślenie). Pracuję również z trudnościami w sferze społecznej, wynikającymi z ADHD czy ASD.
Ukończyłam studia jednolite magisterskie na kierunku psychologia o specjalności psychologia zdrowia i rehabilitacji na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Ponadto ukończyłam studia podyplomowe w zakresie przygotowania pedagogicznego do wykonywania zawodu nauczyciela psychologa, na kierunku psychotraumatologia (uzyskując tym samym tytuł psychotraumatologa) oraz psychologicznego wsparcia rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami. Aktualnie realizuję kształcenie podyplomowe na kierunku logopedia ogólna i kliniczna.
Realizuję się również jako nauczyciel akademicki w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy, ucząc studentów pielęgniarstwa i fizjoterapii poprzez przekazywanie zdobytej przeze mnie wiedzy z zakresu psychologii i komunikacji z drugim człowiekiem.
Podczas studiów ukończyłam kilka kursów i szkoleń ważnych w zakresie pracy z dziećmi i dorosłymi. Wśród nich znajdują się m.in.:
- Kurs Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach,
- Kurs Zastosowanie AAC u dziecka z autyzmem,
- Kurs Terapia schematów.
Najważniejszym szkoleniem pozostaje jednak diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu w oparciu o badanie ADOS-2. Diagnozuję dzieci od 2 r.ż., młodzież oraz osoby dorosłe.
W swojej pracy kieruję się zawsze dobrem i komfortem drugiej osoby. Oznacza to, że założone cele realizujemy w oparciu o możliwości dziecka w danym momencie, wierząc, że poświęcony czas i nawiązywanie wspólnej, bezpiecznej relacji przyniesie lepszy efekt niż kurczowe trzymanie się terminów. Wierzę, że to właśnie nawiązanie relacji terapeutycznej z drugą osobą jest kluczowe, aby pojawiły się również chęci do zmiany czy do poprawienia swojej sytuacji. Elementy pracy psychologa przemycam w zabawie z dziećmi, które często przychodzą do mnie się bawić, bez poczucia bycia w procesie terapeutycznym.
W pracy z osobą dorosłą kieruję się przede wszystkim brakiem oceniania drugiej osoby. To dla mnie priorytet w budowaniu wspólnej relacji terapeutycznej.
✔ diagnozuje pacjentów od 2 r.ż.,
✔ przeprowadza pełną i różnicującą diagnozę autyzmu (ASD).
Ta specjalistka pracuje z:
✔ Dziećmi,
✔ Młodzieżą,
✔ Młodymi dorosłymi,
✔ Pacjentami z ADHD,
✔ Pacjentami z ASD.
Diagnozuje ADHD w ramach:
✔ DIVA-5,
✔ DIVA-YOUNG,
✔ Conners 3.
Diagnozuje ASD w ramach:
✔ ADOS-2.