Umów się na wizytę:

Umów się na wizytę:

Psychodietetyk Mokotów

Co zrobić, kiedy kolejna dieta nie przynosi rezultatów, a nasze zrezygnowanie zaczyna sięgać zenitu? Często problemem jest nie wyłącznie sposób odżywiania, lecz aspekty psychologiczne powodujące nadwagę i otyłość. Z pomocą przyjdzie psychodietetyk.

Psychodietetyk Mokotów

W Polsce 64% mężczyzn i 49% kobiet ma nadwagę. Według WHO ta tendencja będzie stale rosnąć, a to sprawia, że możemy mówić o poważnym problemie otyłości wśród społeczeństwa. Odpowiedzią na regularnie rosnące problemy w tej dziedzinie jest psychodietetyka.

Psychodietetyka to dziedzina, która łączy wiedzę medyczną dotyczącą zdrowego odżywiania i wiedzę psychologiczną. Praca z pacjentem przebiega dwutorowo – łączy nie tylko skuteczne zalecenia w zakresie diety połączonej z aktywnością fizyczną, ale także pomaga w adaptacji tych zmian w życiu. Tylko działanie holistyczne daje najskuteczniejsze i co najważniejsze trwałe efekty.

Psychodietetyk to najczęściej absolwent psychologii, dietetyki, medycyny czy innych pokrewnych dziedzin, który ukończył studia podyplomowe z zakresu psychodietetyki. W swojej pracy z pacjentem powinien podejść do tematu całościowo, tj. wspólnie poszukać przyczyn i pracować nad ich wyeliminowaniem, nie zapominając o pracy nad objawami. Ważne jest to, aby podejście było indywidualne, a praca w zależności od poziomu trudności za każdym razem wygląda inaczej. W wielu przypadkach wystarczy sama zmiana nawyków żywieniowych, czy edukacja w tym zakresie, niemniej jednak zdarzają się także bardziej skomplikowane problemy. W przypadku podłoża psychologicznego, takiego jak np. zajadanie stresów, problemów z samoakceptacją czy asertywnością terapia jest bardziej intensywna. Nie zapominajmy jednak, że to od pacjenta zależy sukces terapii i tego, jak współpracuje poza gabinetem. Psychodietetyka opiera się nie tylko na zmianie diety, ale wpływa na całą sferę życia i funkcjonowania pacjenta.

 

Zgłoś się do nas jeśli zmagasz się z:

  • nadwagą, otyłością, niedowagą,

  • brakiem efektów pomimo stosowania diety,

  • nieprawidłowymi nawykami żywieniowymi,

  • problemach z motywacją, wiedzą, pomimo zdecydowania się na zmianę nawyków żywieniowych

  • niską samooceną, brakiem akceptacji swojego wyglądu

  • brakiem kontroli nad jedzeniem, zajadasz stres i emocje

  • zaburzeniami odżywiania (np. anoreksja, bulimia, objadanie się).